Geçtiğimiz yılın Eylül ayında AMD, NVIDIA’nın GPU tarafından işlenenler arasındaki kareleri hesaplamak için yapay zeka kullanan kare oluşturma teknolojisine yanıt verdi. DLSS3’e entegre edilen bu teknoloji, video oyunu performansını önemli ölçüde artırıyor. AMD, FSR3 ile oyunculara benzer bir teknoloji sunmayı hedefliyor.
AFMF’nin son sürümü
NVIDIA’nın önemli bir avantaja sahip olması ve FSR3’ün oyun uyumluluğu açısından yetersiz kalması nedeniyle AMD bir zorlukla karşı karşıya. Bu sorunu çözmek için AMD, FSR3’e benzer bir teknoloji olan AMD Fluid Motion Frames’i (AFMF) tanıttı
Grafik kartı işlemcisi üzerindeki yükü azaltmak için kareler üretir. Ancak AFMF, FSR3’e göre daha az iddialı. AMD’nin her iki teknolojiye de sahip olduğunu belirtmekte fayda var.
Fluid Motion Frames’in vaat ettikleri ilginç olmaktan çok daha fazlası © AMD |
AFMF’nin amacı, doğrudan ekran kartı sürücülerinde uygulanıyor olması. Dolayısıyla AMD’nin ya da oyun geliştiricilerin herhangi bir ek çalışma yapmasına gerek kalmıyor.
Radeon RX 7000, RX 6000 ve 700M’de
It’s here! If you haven’t tried it yet, you’re missing out on huge frame rate gains across thousands of games:
AMD Fluid Motion Frames (AFMF) – Boost FPS up to 97% for a smoother gaming experience by adding frame generation technology to any DirectX® 11 and 12 game.…— Frank Azor (@AzorFrank) January 23, 2024
Daha önce AMD, sadece önizleme sürücüleri aracılığıyla erişilebilen AFMF’yi deniyor gibi görünüyordu – yani bunlar Adrenalin grafik sürücülerinin nihai sürümleri değildi. Bu önizleme sürücüleri riski size ait olmak üzere kullanılmaktaydı.
Ancak, Adrenalin sürücülerinin 24.1.1 sürümünün yayınlanmasıyla AFMF artık tamamen entegre edilmiş durumda ve artık önizleme aşamasında değil. Ayrıca, AFMF hem Radeon RX 7000 ve RX 6000 hem de özellikle el konsollarında olmak üzere birçok AMD işlemcisine entegre edilmiş bir grafik çözümü olan Radeon 700M için kullanılabilir.
AFMF umut verici bir özellik gibi görünse de, göz önünde bulundurulması gereken iki potansiyel sorun var. İlk olarak, AFMF’nin kullanılabilirliği nedeniyle FSR3’ün geliştirilmesinin engellenme riski vardır. İkinci olarak, AFMF fare ile yapılanlar gibi hızlı hareketler sırasında kesilebilir. Bu sorunu yaşadınız mı?
Kaynak: AMD