NVIDIA çerçeve oluşturma teknolojisini tanıttığından beri AMD ezeli rakibine ayak uydurmaya çalışıyor. Hatta AMD, teknolojisini AMD Fluid Motion Frames veya AFMF ile doğrudan grafik sürücülerine entegre ederek NVIDIA’dan bir adım daha ileri gitti. Bu hamle FSR 3’ün duyurulmasından kısa bir süre sonra yapıldı.
Grafik sürücülerinde çerçeve oluşturma
Görüntü keskinliğini artırmak için yapay zekadan yararlanan DLSS teknolojisini genişletmek için NVIDIA, kare oluşturmayı (DLSS 3) tanıttı.
Bu, yapay zekanın daha önce işlenen ve sonraki kareler arasına eklemek için bir görüntü oluşturmasını içerir. Yapay zeka, gerçekçi bir görüntü oluşturmak için her iki karedeki bilgileri kullanır.
FSR 3, DLSS 3’e oldukça benzer kısıtlamalara sahip © AMD |
AMD, FidelityFX Super Resolution 3 ile benzer bir yaklaşım kullanıyor ve bu da en iyi teknolojiyi sağlamak için oyun geliştiricilerinden önemli bir çaba talep ediyor. AMD Fluid Motion Frames (AFMF) FSR 3’ten sonra tanıtıldı
görüntü oluşturmayı doğrudan grafik sürücülerine entegre etmek. Böylece oyun geliştiricilerin bu görevi üstlenmesine gerek kalmıyor.
NVIDIA, takip etmeye mecbur mu?
AFMF başlangıçta henüz son halini almamış sürücülerde yayın öncesi bir özellik olarak mevcuttu. Bu özellik sayesinde AMD’nin çerçeve oluşturma için planladığı oyun sayısı hızla arttı. 24 Ocak itibariyle AMD’nin resmi sürücüleri bu özelliği içerecek.
Bu özellik sadece yeni nesil AMD ekran kartlarıyla sınırlı değil, Radeon 700M, Radeon RX 6000 ve Radeon RX 7000’de de kullanılmaya başlandı. AMD Radeon Ürünleri Kıdemli Müdürü Aaron Steinman, bu gelişmeye duydukları güveni dile getirdi.
AMD Radeon 700M çözümleri artık etkileniyor © VideoCardz |
Açık kaynak kodlu ve çok platformlu olan çözüm önerimizin potansiyel faydaları iki yönlüdür. İlk olarak, DLSS yalnızca belirli çözümlerde mevcut olduğu için NVIDIA’ya fayda sağlayabilir. İkinci olarak, NVIDIA’yı benzer bir çözümü uygulamaya zorlayabilir.
AMD’nin çözümlerinin, eski donanımlarda ve AMD markalı olmayan çözümlerde etkinleştirilebildiği için NVIDIA’nın çözümlerinden daha az kısıtlayıcı olduğunu belirtmek gerekir. Ancak bu durum şimdiye kadar NVIDIA’yı caydırmadı. Gelecek belirsizliğini koruyor.
Kaynak: VideoCardz