Valve’ın PC oyun pazarındaki güçlü etkisine rağmen, şirket son yıllarda oyun geliştirmede daha az aktif hale geldi. Black Mesa ve Aperture Science’ın uzun süredir perde arkasında, mükemmel Portal oyun serisinin yazarı (ve daha yakın zamanda Double Fine için Psychonauts 2’nin ortak yazarı) Erik Wolpaw bize bazı cevaplar veriyor.
Efsaneler yazmak için zaman ister
Valve’ın yavaş ama istikrarlı ilerlemesi, efsanevi serisiyle kendisini PC oyun pazarında bir ölçüt haline getirdiğini gördü. Steam’in yanı sıra Half-Life, Portal ve hatta Half-Life ve Left 4 Dead’in bir modu olan Counter-Strike gibi yapımlarla Valve, her şeyin ham altına dönüştüğü PC oyunları pazarındaki güçlü konumunu koruyor.
Son zamanlarda Valve, taşınabilir/PC hibrit pazarında önemli bir yer edinen Steam Deck ile mücadeleye atladı. Ayrıca, sanal gerçekliğe de Half-Life: Alyx ve Valve Index gibi dikkat çekici ürünleriyle giriş yaptı.
© Valve |
Valve son yıllarda büyük başarı elde etse de, Half-Life: Alyx’in VR dünyasını sallamasından üç yıl sonra yeni bir oyun çıkarmadı. Ayrıca Counter-Strike 2’ye benzemesi gereken yeni oyunun gerçek bir devam oyunu olmayacağı, Global Offensive’den sadece büyük bir güncelleme olacağı söyleniyor. Ancak Valve’ın önemli oyun tasarımcılarından biri olan Erik Wolpaw, yakın tarihli Simon Palkin podcast’inde buna biraz ışık tuttu.
© Valve |
Bir Aperture Science çalışanının ifadesi
Valve’a 2006 yılında katılan ve Black Mesa ve Aperture Science laboratuvarları için birçok başyapıt yazan Erik Wolpaw, “Valve düz bir organizasyondur ve etkisi göz önüne alındığında çalışan sayısı oldukça azdır” diyor.
Sonuç olarak Gabe Newell’in şirketi Steam, Global Offensive (ve yakında Counter-Strike 2) ve DOTA 2 gibi karlı projelere odaklanmayı tercih ediyor. Erik Walpow, “Platformu ve bu oyunları çalıştırmak için insan gücüne ihtiyaç var. Valve’da eksik olan şey fikirler ve deneyler değil (çoğu zaman başarısız olan) insan kaynaklarıdır. Bu yüzden zamana ve uygun kişilere göre seçim yapmalısınız.“
Valve’ın ünlü yazarlarından Erik Wolpaw, daha önce planlanan Portal 3 üzerinde çalışma olasılığı defalarca sorulduğunda, bu projenin gün ışığını görmesini istediğini belirtti. Ancak, Valve’da Half-Life 3 gibi bir proje gibi görünmüyor ve gerçekleşmesi pek olası değil. Ama hayranların hala umudu var mı?
Kaynak: Simon Parkin Apple Podcasts