Birkaç hafta önce CD Projekt RED, The Witcher efsanesinin devam edeceğini ve bir sonraki bölümün Epic’in motoruna Unreal Engine 5’te çalışacağını sevinerek duyurdu.
Dün Epic Games, Unreal State adlı bir etkinliğe ev sahipliği yaptı ve burada çeşitli duyurular yapma ve konuşmayı geliştiricilere bırakma fırsatı buldu. Crystal Dynamics ekipleri yeni bir Tomb Raider oyununun geliştirildiğini duyururken, CD Projekt RED stüdyosu Unreal Engine 5’e geçme nedenini anlattı.
Unreal Engine 5: The Witcher 4 için mükemmel mi?
Muhtemelen gözden kaçmadı: Yeni The Witcher’ın duyurusuna bir motor değişikliği eşlik etti. The Witcher 4’ün oyun direktörü Jason Slama, Epic Games’in onu nasıl baştan çıkarmayı başardığını açıklayarak bu değişikliğin arkasındaki nedenlerinden bahsetti.
“Geçen yıl gerçekleşen bir demo vardı, bu ortaçağ çevre demosuydu, bir noktada geçmişte yaptığımız şeylere garip bir şekilde tanıdık gelen bir duyuru panosu vardı. Hatta “canavar avcısı aranıyor” yazan bir işaret bile var.” dedi.
Özellikle aydınlatmadan sorumlu sanat yönetmeni Jakub Knapik, Unreal Engine 5’in araçlar açısından büyük esneklik sunan çok yönlü bir motor olduğunu, bu nedenle bu seçimin çok “güzel” ve “gerçekçi” ortamlar yaratmalarına olanak sağlayacağını sözlerine ekledi. Dahili olarak bir CD Projekt Red, Unreal Engine 5’e geçmek, zamandan tasarruf etmenin yanı sıra, stüdyonun motorunun kararlılığına güvenmesine ve Cyberpunk 2077’nin lansmanında olduğu gibi aynı hataları tekrar etmekten kaçınmasına izin verecek.
Bu nedenle REDengine, Unreal Engine 5 lehine The Witcher lisansı için terk edilecekse, sonraki uzantıları için Cyberpunk 2077’ye eşlik etmeye devam edecek.
Kaynak: Games Radar+