Bu haftanın başlarında CD Projekt, Unreal Engine 5 altında geliştirilen Cyberpunk 2077’nin yerini alacak yeni bir The Witcher oyununun olacağına dair ısrarlı bir söylentiyi doğruladı.
Bu duyurudan bu yana, Polonyalı stüdyonun spekülasyonları ve müdahaleleri, Polonyalı yazar Andrzej Sapkowski’nin hayal ettiği evrendeki bu yeni destan için bizi bekleyenlerin çok ötesine geçti. Efsanevi aksiyon RPG üçlemesinden sonra bu yeni macerada ilk noktayı atma fırsatı Beyaz Kurt’a odaklandı.
Witcher’ın Mirası
Duyurunun yapıldığı gün çılgınca spekülasyonlara konu olan ilk ürün: ikonik Wolf School’dan orijinalinden açıkça farklı bir parçaya sahip bir resim. Polonyalı stüdyonun birkaç üyesi tarafından onaylanan bu yeni destan, hiçbir zaman kitaplarda veya oyunlarda görünmeyecek, bu teoriyi keşfetmek için bir fırsat olacağını öne süren bir teori. var olmayan bir Lynx Okulu.
— Marcin Momot (@Marcin360) March 22, 2022
Bu aslında The Witcher 3’ün bir hayran kurgu devamı. Buna bir bağlam vermek için, ikincisinin sonunu açıklamamız gerekiyor. Vesemir’in kahramanca fedakarlığı ve Vahşi Av’dan Kaer Morhen’e saldırıyı izleyen olaylardan sonra, Kurt Okulu olur. Kurt Okulu’nun bir Büyük Ustası veya babası yoktu ve bu nedenle dağıtıldı. Geralt, hak ettiği bir emekliliğin tadını çıkarmak için Beauclair’de bir şarap üreticisi olarak en iyi hayatını yaşamaya giderken, Lambert ve Eskel kendi yollarına gitti.
Geralt’ın kardeşlerinin en alaycısı olan o ve cadı sevgilisi Keira Metz, Schools of the Wolf ve Cat’in tarzlarını karıştırarak yeni bir hayran kurgu okulu yaratmaya karar verirler. Lambert, o okulda ölen eski bir arkadaşının onurunu temizlemeye çalışıyor.
Eğer Lynx okulu bu yeni destanda kutsal olacaksa, hikayenin gidişatı üzerindeki sonuçlar sayısız olabilir: mantıksal olarak, orijinal destanın bildiğimiz ve sevdiğimiz sembolik karakterleri olay örgüsünde daha merkezi olacaktır, ancak The Witcher 3’ten yıllar sonra kısaca oynayabilirler, Lady of Space ve Time Ciri’nin hala oynayacak bir rolü olabilir.
Ancak bu Lynx okulunun en dikkat çekici unsuru, sadece witcherları değil, aynı zamanda witcherları da içermesidir! Bitkisel Çilek’in kadın vücudu için çok tehlikeli olduğu kanıtlansa da bu veriler birçok kapıyı aralayabilir. CD Projekt RED, aslında Cyberpunk 2077, çok keskin bir karakter yaratıcısı olmak için elinden geleni yapıyor. Polonya stüdyosu, oyuncuların kendi witcherlarını yaratmalarına izin vermek için bu yeni destanda öğrendiklerini yeniden kullanabilir.
Geleceğin motoru mu?
Halihazırda çok fazla mürekkebin akmasına neden olan bu parçaya ek olarak, CD Projekt RED, bir sonraki oyununu Unreal Engine 5 altında geliştirmek için Epic Games ile uzun vadeli bir ortaklık kurduğunu duyurdu.
Bu nedenle CD Projekt RED ve Epic Games, Unreal Engine 5’i yeni açık dünya oyununa uyarlamak için el ele çalışacak ve aynı zamanda bu yeni The Witcher oyununun ünlü selefi, gelecek vaat eden bir ortaklık çizgisini takip etmesi gerektiğini doğrulayacaktır.
Bir yandan hala çok genç ama zaten etkileyici bir motoru geliştirecek ve diğer yandan bu yeni destanın geliştirilmesi için zaman kazandıracak. The Witcher 2’den bu yana CD Projekt RED, motorunu sürekli sıfırdan yeniden yazmak zorunda kaldı. Eski bir stüdyo geliştiricisine göre, REDengine motoru da çok kaprisli ve anlaşılması zordu. Bu, ne yazık ki lansmanı özellikle konsollarda çok sayıda hata ve performans sorunuyla gölgelenen Cyberpunk 2077 ile görüldü.
Unreal Engine 5’i kullanmak yükü hafifletmeli, böylece CD Projekt RED en iyi yaptığı şeye odaklanabilir: çarpıcı grafiklerle zenginleştirilmiş zengin ve dokunaklı bir hikaye anlatmak. Ancak bazıları, bu ortaklığın Epic Games Store’daki bu yeni destanın PC versiyonunun ayrıcalığı anlamına gelmesinden korktu. Ancak Polonyalı stüdyo, bunun olmayacağını ve oyunun Epic platformunda Steam veya CD Projekt RED platformu olan GOG kadar piyasaya sürüleceğini çabucak doğruladı.
We are not planning on making the game exclusive to one storefront.
— The Witcher (@witchergame) March 21, 2022
Daha akıllıca gelişme?
Duyurudan kısa bir süre sonra, artık ücretsiz oynanabilen kart oyunu Gwent’in direktörü Jason Slama, The Witcher evrenindeki bu yeni oyunun başında olacağını ve bu yeni proje için kendisinin de işe alındığını açıkladı.
I am super thrilled to announce that I have humbly been working to ensure the success of the next big AAA The Witcher game as its Game Director! Think you could join the team? We have tons of roles open with the possibility of remote work we could discuss! https://t.co/bBbxs0JMmq
— Jason Slama (@SlamaTwoFlags) March 21, 2022
Bazıları, stüdyonun The Witcher 3’ü ve daha özel olarak Cyberpunk 2077’yi yapmak için kötü şöhretli crunch uygulamaları ve çalışan muamelesi göz önüne alındığında, bazıları buna cesaret etti. Jason Slama, “Asla benim saatimde! “. Adamın, Lambert gibi Kedi Okulu karşısında verdiği sözü tutup tutamayacağını gelecek, bu noktada CD Projekt RED’in fırtınalı itibarını silip süpürecek mi gösterecek.
Never on my watch!
— Jason Slama (@SlamaTwoFlags) March 21, 2022
Unreal Engine 5’e geliştirme geçişi bu yönde zaten çok yardımcı olabilir ve ekiplerin REDengine’i bir kez daha yeni bir oyuna uyarlamaya çalışmaktan başka bir şeye daha fazla enerji harcamasına izin verebilir.
Ne yazık ki, vaşakların kulaklarının sonunu görmek için en az birkaç yıl daha beklememiz gerekecek. Cyberpunk 2077’nin gelişimi henüz bitmedi çünkü henüz en az bir büyük genişleme paketi içermiyor. Polonyalı stüdyonun ofislerinde bir yerde, Night City içinde çok oyunculu bir mod fikri de tomurcuklanıyor.
Bu nedenle, bu yeni destan The Witcher’ın sadece PC, PS5 ve Xbox Series X/S’e az çok uzak bir gelecekte geleceğini tahmin etmek oldukça mantıklı. Ciri gibi, zaman ve uzayda hareket edebilmeyi bu anlarda isteriz.