Final Fantasy uzun yıllar boyunca Square Enix’in RPG alanında amiral gemisi lisansı olduysa, Japon yayıncı biraz çeşitlendirmeye çalışacak. Gerçekten de Forspoken, yakında konsol ve PC’de piyasaya sürülecek olan yepyeni bir destan ve onun hakkında bildiklerimizi değerlendireceğiz.
İlk olarak Project Athia kod adı altında sunulan Forspoken, Luminous Productions tarafından hayal edilen tamamen yeni bir franchise. Oyun, Haziran 2020’ye kadar uzanan duyurusundan bu yana kendisini birkaç kez gösterse de, birçok açıdan oldukça belirgin bir gölgeyi koruyor.
Forspoken’da oyuncu, hayatı cehennem gibi olan öksüz bir New Yorklu olan Frey Holland olarak oynayacak. Zavallı kahramanımız, bilinmeyen nedenlerle hapse girmekle bile tehdit ediliyor. O anda Athia adında başka bir dünyaya itilecek. Oracıkta, ona olağanüstü güçler vermenin yanı sıra konuşma ile yetenekli olduğunu kanıtlayacak nispeten garip bir bilezik alacak.
Dünya’dan uzak olan bu başka dünya, sihir tarafından yönetiliyor gibi görünüyor ve mutlaka az ya da çok etkileyici tehditler içeriyor. Frey, korkunç ejderhalarla yolları kesişecek kadar ileri gidecek. Ancak oyunun ana düşmanları arasında, Athia üzerinde güçlerini kullanan bir grup anaerk olan Tantas’ı buluyoruz. Muhtemelen dünyayı bu mezhepten kurtarmak gerekecek.
Kaybedecek zaman yok!
Forspoken, çok daha gergin oynanışı sayesinde daha geleneksel RPG’lerden (örneğin Final Fantasy gibi) büyük ölçüde öne çıkacaktır. Aylar boyunca Square Enix tarafından yüklenen videolar sayesinde Athia dünyasının uçsuz bucaksız manzaralarına hayran kalabildik. Frey, bu tür enginlikler arasında gelişmek için, hızlı hareket etmesini sağlayacak yeteneklerini kullanabilecektir. Çok yatay hareketler, kısa sürede uzun mesafeleri kat etmek için pratik olacaktır. Çapa noktaları, bu açık dünyadaki tırmanma aşamalarını destekleyecektir.
Oyunun gerçek kalitesini değerlendirmek için tabii ki beklememiz gerekecekse, grafikler oldukça başarılı ve renkli görünüyor. Square Enix, dekorasyonlarda büyük bir çeşitlilik vaat ediyor ve görsel efektler oyunun nabzını tutuyor. Frey’in güçleri bazen ekranda oldukça nefes kesici patlamalara yol açıyor. Luminous Engine’in son derece karmaşık parçacık efektlerini yönetmesi gerekeceğinden, Forspoken’ın PS5’e özel olması boşuna değil.
Kendine saygısı olan herhangi bir iyi RPG gibi, Forspoken da büyülerimizi geliştirmeyi ve hatta kaynaklar aracılığıyla nesneler üretme olasılığını ele alacak bir beceri ağacıyla oldukça geleneksel unsurları gömecek. İkincil faaliyetler kaçınılmaz olarak dünyaya dağılacaktır. Anlatı düzeyinde inandırıcı olup olamayacaklarını göreceğiz.
Dövüşlere gelince, Forspoken bizi üç farklı güç arasında gezinmeye davet edecek gerçek zamanlı bir sistemi tercih ediyor. Amaç, son derece etkili kombinasyonlar yapmak için savaştan önce doğru yetenekleri seçmektir. Ateş, buz veya su gibi elementler akıllıca kullanılmalıdır. Son Final Fantasy’de olduğu gibi, menülerde savaşın ortasında gezinme komutlarını anlamak çok önemli olacak.
Yeni bir lisansla uğraşırken ne bekleyeceğimizi bilmek zor. Ancak, bu projeye liderlik eden (Final Fantasy XV’e borçlu olduğumuz) eski bir ekip. Bu nedenle, içinizi rahatlatmak için bir neden var.. Ek olarak, yazı üzerinde Amy Hennig (Uncharted) ve film müziğinde Bear McCreary (God of War) gibi büyük isimler de bu yeni lisansı taşımak için mevcut.
Forspoken 24 Mayıs 2022’de PS5 ve PC’de (Steam, Epic Games Store) yayınlandığında karar düşecek. Oyunun iki yıl boyunca diğer konsollarda yayınlanamayacağını unutmayın.