Mafia serisinin tutkunları, bu haberle adeta zafer kazanmış gibi hissedecek! Seri, köklerine geri dönüyor ve bu dönüş 2025 yazında bize sunulacak. Geçtiğimiz Perşembe akşamı, Game Awards töreninde, Hangar 13, “Mafia: The Old Country” için ilk hikaye fragmanını paylaştı. Ve işte o harika haber: Eski Ülke, serinin üçüncü oyunundaki tartışmalı açık dünya yapısından uzaklaşarak, derin bir anlatı deneyimi sunacak. Hangar 13, modern oyunların genel trendi olan açık dünya yapısını terk edip, hikaye odaklı ve çizgisel bir deneyime yönelme kararı aldı. Bu cesur ve parlak adım, özellikle gangster dünyasının sinematik anlatımını ve atmosferini seven hayranlar için büyük bir sevinç kaynağı.
Tommy Angelo ve Vito Scaletta ile geçirdiğimiz o büyülü maceraları tekrar yaşayacağımız günler yaklaşıyor. Mafia’nın yazımı, şehirlerin atmosferi ve eşsiz müzik listesi eşliğindeki araba yolculukları her zaman sevilmiştir. Mafia 3’te de bu unsurlar mevcuttu ama biraz dağınıktı. Bazen daha çizgisel bir yapı, daha etkili olabilir.
İstediğimiz Mafia
Açık dünya oyunlarının çekiciliği inkar edilemez. Geniş, detaylı ortamlarda özgürce dolaşmak, yan aktivitelerle meşgul olmak ve kendi yolunuzu çizmek harika bir his. Ancak, bu özgürlük bazen hikaye anlatımını zorlaştırabilir. Mafia serisinin 2016’daki oyunu da bu sorunla karşılaştı. Muhteşem bir başlangıçla açılan oyun, ana hikayeyi sıkıcı yan görevler ve dikkat dağıtıcı unsurlar arasında kaybetti. Bu durum, ben dahil birçok oyuncunun ana hikayeye bağlanmasını zorlaştırdı.
1968’deki New Bordeaux’u keşfetmek gerçekten bir zevkti. 60’ların atmosferi, sinematikler ve müzik listesi (özellikle Paint it Black) muhteşemdi; Lincoln, serinin en derin karakterlerinden biriydi. Fakat, oyunun tekrarlayıcı yapısı ve teknik sorunlar, bu deneyimi gölgeledi.
Eve dönüş
“The Old Country”, çizgisel bir yapıya odaklanarak, hayranların istediği etkileyici hikaye anlatımını sunacak. En büyük sürprizlerden biri, oyunun ilk kez ABD’den ayrılarak, mafyanın doğduğu yer olan 1900’lerin başındaki Sicilya’ya gitmesi. Bu dönüş, Mafia serisine taze bir başlangıç yapabilir.
Hangar 13’ün başkanı Nick Baynes, IGN’e verdiği röportajda, geçmişe dönmenin hikaye anlatımı için daha özgürleştirici olduğunu belirtti: “Bu, orijinal üçlemeye yol açan şeylerin başlangıcı, ancak aynı zamanda tamamen yeni bir hikaye. Mafia evreninde yeni maceralar keşfedeceğiz. Mafia oyunlarını sevenler için tatmin edici bir deneyim olacak.”
Oyunun ana karakteri Enzo, Cosa Nostra’nın tehlikeli dünyasında yolunu bulmaya çalışacak. Karakter ve çevresinin yazım kalitesi henüz kanıtlanmamış olsa da, fragmanda çatallı sesiyle dikkat çeken “patron” karizmatik bir izlenim bırakıyor.
Steam sayfasında oyunun hikayesi şöyle anlatılıyor: “Enzo’nun hikayesi, bir stiletto bıçağını kullanmanın hayati olduğu, Lupara’nın tercih edilen silah olduğu, ölümcül vendettaların hüküm sürdüğü ve mafya üyelerinin koruma ağlarını yaya, at veya dönemin arabalarıyla devriye gezdiği bir dönemde geçiyor.”
Sicilya’yı seçmek, hikayeye otantik bir temel sağlıyor. Siciliana aksanları ve İngilizce seslendirmeler şimdiden etkileyici. Fragman, sadakat, ihanet ve hayatta kalma temalarını işliyor. Kısacası, özlediğimiz Mafia dünyasına geri dönüyoruz.