Blizzard, Diablo III’ün feci lansmanından kaçınmak için oyuncuları Diablo IV’e yönlendiriyor. Henüz piyasaya çıkmamış olsa da şirket, Diablo IV’ün Diablo III’ten daha iyi bir oyun olacağına dair olumlu açıklamalarda bulundu.
Diablo IV’ün çıkışından önce Blizzard, oyuncuları oyunun özelliklerini deneyimlemeye ve geri bildirimlerini paylaşmaya davet ediyor. Bu, Diablo IV yayınlanmadan önce birçok sorunu çözmelerine ve oyunu geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Blizzard’ın oyuncuları Diablo IV’e yönlendiriyor olması, Diablo III’ün çıkışının getireceği derslerin de bir göstergesi olarak alınabilir.Oyuncu geri bildirimlerini dinlemek ve oyunlarını ayarlamak, Blizzard’ın oyun oynamada başarılı olmasına yardımcı olan önemli bir faktördür.
En son geliştirici sürümü sırasında ekip, sunucuları yoğun bir şekilde test etmek için “Server Slam” adlı yeni bir açık beta hafta sonu düzenleyeceklerini duyurdu. Akış aynı zamanda oyunun yayınlanmasından sonra neler olacağı hakkında daha fazla bilgi edinme fırsatı da sağladı.
Kuyruklar için yeni beklentiler
Blizzard’ın efsanevi Hack’n Slash oyun serisi için hazırladığı yeni oyunu geçtiğimiz günlerde Altın statüsüne ulaştı. Bu nedenle oyunculara lansman öncesi son bir deneyim yaşatmak isteyen Blizzard, bir hafta sonu boyunca sunucu üzerinde test yapacak. Bu “server slam” etkinliği 12 – 14 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek.
© Blizzard |
Daha önce açık beta katılımcıları tanıdık bir deneyim bulacaklar. Erişilebilir içerik tamamen aynı kalır, ancak her karakter için seviye sınırı artık 20’dir. Son sürüm, son dakika değişiklikleri hariç olmak üzere 6 Haziran’da PC, PS4, PS5, Xbox One ve Xbox Series X/S için planlanmıştır. Deluxe veya Ultimate Edition için ön sipariş verenler, 2 Haziran’da oynayabilecekler.
Açık beta sırasında topluluk geri bildirimlerine dayalı DLSS 3 entegrasyonu da dahil olmak üzere diğer grafik geliştirmeleriyle birlikte PC’de mevcut olacak. Sunucu kilidine katılmak, başlatma sırasında kilidini açabileceğiniz bazı öğelerin yanı sıra diğer şeylere erişmenizi sağlar.
Diablo IV’teki yenilikler neler, geliştiriciler?
Blizzard, en sabırsız hayranları bile memnun edecek ya da etmeyecek küçük bir sürpriz hazırladı. Ek olarak, geliştirici gönderisi, öncelikle Sanctuary kahramanlarının Diablo IV’te nelerle karşılaşacaklarından bahsetmek için düzenlendi. Yaklaşık bir buçuk saat süren etkinliğin büyük bir kısmı oyunun sonlarına doğru tanıtılan içeriklere ayrıldı.
Ana hikayeyi Maceracı veya Veteran zorluk seviyesinde tamamladıktan sonra, sonraki zorluk seviyeleri olan Kabus ve Azap’ın kilidini açmak için bir tür “kademe” zindanı tamamlamanız gerekecek. Bu zindanlar, toplayacağınız yeni eşyalarla birlikte gelir ve kendi eşya seviyenizle birlikte sırasıyla 50’den 70’e, sonra 70’ten 150’ye kadar giderek daha agresif ve dirençli düşmanlarla doludur.
Kabus zorluğundan sonra, zindanlar açık betadaki gibi anahtarlarla dönüştürülebilir ve daha iyi ödüller sunan değiştiricilere sahip olabilir. Açık dünyanın yeraltı dünyasına götüren rastgele yarık alanları da bulunur. Bu alanlarda iblisleri öldürmek, belirli bir ürün kategorisini (ör. eldivenler) hedeflemeniz için size benzersiz bir para birimi sağlayan özel bir önbellek açar. Ancak süre sınırlıdır ve yarık kapanacak ve elde edilen para birimi kaybolacaktır.
Ekip, yayın sırasında birkaç konuya daha değindi. Blizzard, sezon sistemi ve oyuncuları Diablo IV’e düzenli olarak dönmeleri için nelerin motive edeceğine odaklanacak bir başka yayın planlıyor. Haziran başındaki resmi lansmanı dört gözle bekliyoruz ve 12-14 Mayıs tarihleri arasında sunucuları açık tutacağız (gerçekten heyecanlıyız!).
Kaynak: YouTube’da Diablo