İki önde gelen PC grafik kartı üreticisi, kendi aşırı örnekleme teknolojilerini hızla güncelledi. Bu güncellemeler, AMD’nin daha çok konsol dünyasına odaklanmasına rağmen, Intel ve NVIDIA tarafından yapılan iyileştirmelerle dikkat çekti. Özellikle XeSS ve DLSS gibi teknolojilerde estetik açıdan bazı geliştirmeler yapıldı. Bu değişiklikler, endüstri içinde önemli bir adım olmasa da, ilerlemenin bir işareti olarak kabul edilebilir.
XeSS ve zamansal istikrar
Intel, XeSS’in 1.3 sürümünü sunarak ilk adımı attı. Bu güncellemeyle birlikte XeSS, DLSS ve FSR grafik işleme teknolojileri arasında farklı bir konuma sahip oldu. Yeni güncellemeyle birlikte bazı ilginç özellikler de eklenmiş oldu.
XeSS 1.3 zamansal kararlılığı önemli ölçüde iyileştiriyor © Intel |
Öncelikle, Intel’in eklediği yeni ayarlar arasında, NVIDIA’ın DLAA’sı veya mantıksal olarak AMD’nin yerel FSR’si ile benzer şekilde çalışan bir “yerel” mod bulunuyor. Bunun yanı sıra, iki adet ‘ultra’ mod da güncellemeye dahil edildi. Ultra Performans modu, maksimum akıcılığı sağlamak için görüntü kalitesini düşürmeyi amaçlıyor.
Diğer yandan Ultra Kalite modu, saniye başına kare kazançlarını sınırlayarak görsel işlemeyi geliştirmeyi hedefliyor. Intel, bu güncelleme ile birlikte gelişmiş yanıt verme hızından ve belki de en belirgin olarak, gölgelenme miktarının azaltılmasıyla büyük ölçüde iyileştirilmiş zamansal stabiliteden bahsediyor. Bu güncellemeler, grafik işleme teknolojilerinde önemli bir adım olarak değerlendirilebilir.
Intel, ilerlemeyi vurgulamak ve argümanını desteklemek için grafikleri kullanıyor. Ancak sonuçların doğrulanması gerekiyor. Eğer doğrulanırsa, bu ARC kart sahipleri için iyi haber olacak. Ancak uyaralım: şu anda XeSS 1.3’ü resmi olarak destekleyen hiçbir oyun yok. Intel’in geliştiricileri teşvik etmek için önemli bir çaba harcaması gerekecek.
XeSS 1.3’ten beklenebilecek performansa ilişkin küçük göstergeler © Intel |
XeSS 1.3’ten beklenebilecek performansa ilişkin küçük göstergeler © Intel |
DLSS hareket yönetimini iyileştiriyor
Intel’in duyurusunun ardından NVIDIA, DLSS 3.7 sürümünü duyurmak için atağa geçti. Bu sürüm, DLSS 3.5 ve onun ışın rekonstrüksiyonu ile hiçbir ortak noktaya sahip olmayacak şekilde belirginleşiyor.
Ancak, bu gelişmeler, gerçek ve en son GeForce grafik sürücülerinin piyasaya sürülmesiyle birlikte geliyor, ki bunlar 552.12 sürümünü içeriyor. Bu sürücüler, Call of Duty: Warzone ve Call of Duty: Modern Warfare’ın 3. sezonunu destekliyor. Ancak daha da önemlisi, DLSS 3.7, görsel işlemeyi daha da geliştirmek için burada. Ancak, dürüst olmak gerekirse, farklar hemen göze çarpmıyor.
DLSS’nin en son üç sürümü karşılaştırıldı © MxBenchmarkPC |
NVIDIA, kazanımların özellikle hareketli sahnelerde farkedilir olduğunu, DLSS’nin neden olduğu bulanıklık etkilerini azaltmayı amaçladığını belirtiyor. Ayrıca, amaç artefaktların görünümünü de azaltmaktır. Ancak, bu iyileştirmelerden faydalanabilmek için söz konusu oyunun DLSS 3+ ile uyumlu olması gerekiyor. NVIDIA, bu iyileştirmeleri vurguladığı oyunlar arasında Alan Wake 2 ve Horizon Forbidden West’i öne çıkarıyor.
NVIDIA’nın video sunumu olmadığı için, MxBenchmarkPC kanalı NVIDIA’nın teknolojik vitrinini, Cyberpunk 2077’yi DLSS’nin üç sürümüyle karşılaştırarak biraz eğlendirdi: 3.5.10, 3.6.0 ve 3.7.0. Şimdi, hangi sürümün daha iyi olduğuna dair değerlendirmeyi sizlere bırakıyoruz…
Kaynak: Intel, TechPowerUp