Portal’dan sonra, efsanevi bir oyun olan Half-Life 2’ye RTX ve DLSS 3 teknolojilerini içeren görsel iyileştirmeler getiriliyor. Bu geliştirmeler Orbifold Studios adındaki dört mod yapımcısının bir araya gelmesiyle hayata geçiriliyor. Gordon Freeman’ın karakteri, Orbifold Studios’un çalışmaları sayesinde binlerce ışık altında adeta yeniden hayat buluyor.
Projenin geliştirme süreci henüz başlamış durumda ve ekip, modifikasyon ve 3D sanat alanında deneyimli kişiler arayışında bulunuyor.
Half-Life 2’nin ikinci hayatı
2004 yılında piyasaya sürülen ve Valve tarafından geliştirilen Half-Life 2, video oyunları tarihinde büyük öneme sahip bir oyun. Bu önem öncelikle güçlü bir hikayeye sahip bir birinci şahıs nişancı (FPS) oyunu yaratmanın tesadüf olmadığını kanıtlaması ve ikinci olarak Steam’i kaçınılmaz bir platform haline getirmeye yardımcı olması nedeniyle ortaya çıkıyor. Çıkışının üzerinden 19 yıl geçmesine rağmen Half-Life 2 hala unutulmamış durumda ve birçok oyuncu, adını anmadan etrafındaki efsanevi hikayeyi yeniden canlandırmamak için beklenen Half-Life: Alyx’in muhtemel devamını bekliyor.
Bu arada oyunun geliştirilmesinden ilham alan NVIDIA, RTX ve DLSS 3 remaster projesini Orbifold Studios’a emanet ettiğini duyurdu. Bu ekip, halihazırda Quake 2 RTX, Minecraft RTX ve Portal Prelude RTX gibi projeleri hayata geçirmiş deneyimli bir ekip. Dolayısıyla grafik kartı üreticisinin onlara Half-Life 2 RTX: Bir RTX Projesi görevini emanet etmesi çok doğal.
© NVIDIA |
Sabırlı olmamız gerekecek
Şu anda geliştirme süreci yeni başladı ve Orbifold Studios’a katılım mümkün. Başvurular resmi web sitesi üzerinden kabul ediliyor ancak bu maceraya katılmak için modlama ve 3D sanat konusunda yeterli bilgiye sahip olmanız gerekiyor.
Orijinal oyunun pikselleriyle karşılaştırıldığında oyunun dokularının çözünürlüğü 8 kat artırıldı. Freeman’ın takımı ise 20 kat daha fazla ayrıntı gösterecek şekilde tasarlandı; kumaş, plastik ve metal gibi farklı yüzeyler arasındaki etkileşimleri eklem noktalarında gösteriyordu.
“NVIDIA web sitesine göre, “Half-Life 2 RTX: Bir RTX Remix Projesi”, en iyi Half-Life 2 modlama takımlarından dördü tarafından geliştiriliyor.RTX Remix’in en son sürümüyle birlikte mod geliştiriciler, malzemeleri Fiziksel Tabanlı İşleme (PBR) özelliklerine sahip yeniden tasarlıyor. Valve’ın Hammer editörüyle ek geometrik ayrıntılar ekleniyor ve Full Raytracing, DLSS 3, Reflex, RTX 10 gibi NVIDIA teknolojileri entegre ediliyor.”
Bu yazının yazıldığı an itibarıyla Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project’in yayın tarihi bulunmuyor. Son olarak, NVIDIA’nın bu duyuruyu DLSS 3.5’i tanıtmak, Avatar Cloud Engine (ACE) ayrıntılı değişiklikler yapmak ve yakın gelecekte GeForce NOW’a katılacak Xbox Game Pass oyunlarının listesini duyurmak için kullandığını belirtmek önemlidir.
Kaynak: Nvidia