Aralık 2019’da Xbox Series X’in piyasaya sürülmesi sırasında tanıtılan Senua’s Saga: Hellblade 2, sadece iki yıl sonra Game Awards töreninde oynanışındaki perdeyi kaldırdı. Hala hakkında çok az şey biliyoruz, Ninja Theory’in bir sonraki yapımı bizi şaşırtacak gibi görünüyor…
Hellblade: Senua’s Sacrifice, video oyunu dünyasında kesinlikle benzersiz bir çalışma. Baskıcı anlatımı ve müthiş etkili ses tasarımıyla dikkat çeken Senua’nın acılı yolculuğu, bugün hırsları hakkında bazı bilgilerin kaçmasına izin veren Unreal Engine 5 altında geliştirilen ikinci bir opusta devam edecek.
Sürprizi yarat
Ninja Theory’nin Baş Oyun Tasarımcısı Juan Fernandez, İspanyol sitesi Vandal’a, Hellblade’in bu uzun zamandır beklenen devam oyununun sahip olacağını düşündüğü etki hakkında ilk kez konuştuğu bir röportaj verdi. Ve stüdyonun ilk eserin öne çıkan kısımlarına öncelik vereceğini meşru bir şekilde hayal edebileceğimiz yerde, geliştirici, esas olarak oyuncuları işaretlemesi gereken şeyin bu devam oyunun getirdiği yenilikler olduğunu belirtiyor:
“Hellblade 2 hakkında sevdiğim şey, çok benzersiz bir yaklaşım olması, Hellblade 1 gibi bir etkisi olacağını düşünüyorum, ancak başka nedenlerden dolayı, çünkü açıkçası ilk oyunda daha az yeni olan birçok şey var. ikincisinde bir etki, ancak bu etkiyi yaratacak bir sürü başka yeni şey var”.
Bu açıklamalardan sonra ilk bölümün etkileyici unsurlarına değinerek Juan Fernandez’in burada Senua’nın duyduğu seslerin anlatımından hatta transkripsiyonundan bahsettiğini rahatlıkla çıkarabiliriz. Ve devamı olarak, bu yönlerin kaçınılmaz olarak aynı sürpriz etkiye neden olmayacağı açıktır. Bu nedenle Ninja Theory’nin deneyim açısından çok ötesine geçme arzusunun altını çizmek ilginçtir.
Yeniden tasarlanmış bir savaş sistemi mi?
Röportaj sırasında, dövüş sistemi üzerinde çalışan geliştirici, daha sonra ilk bölümde oybirliği olmayan bir unsur olan Hellblade’den bahsetti. Gerçekten de, bu, belirli bir tekrarlamanın yanı sıra bazı uzunluklar için özellikle eleştirildi. Çatışmaların eksikliklerine geri dönen Juan Hernandez tarafından tamamen paylaşılan bir gözlem:
“Hellblade 1’de en az mutlu olduğum şey düşman çeşitliliğinin olmaması, uzun mesafeli dövüşlerin bastırılması ve dengeleme unsurları, zorluk sistemlerinin ayarlanma şekli, düşmanların çok fazla cana sahip olması, çok fazla dayanıklılığa sahip olmalarıydı. çoğu zaman sıkıcı oldu”.
Son olarak, ilk oyun çeşitli saldırılar sunarken, farklı düşmanların oyuncuları komboları değiştirmeye zorlamadığını belirterek sonuca varıyor. İlginç bir gözlem, ancak hepsinden öte, İngiliz ekiplerinin Senua ile bu yeni gezi için hırsı konusunda güven verici. Daha yoğun bir hayvanat bahçesi, daha ayrıntılı çatışmalar ve daha abartılı patron dövüşleri hayal edebiliyor musunuz? O yolda görünüyor. Ancak kesin olan bir şey var ki, birkaç ay önce duyurulan oyunun fragmanının da gerçekten de kaydırıcıların önemli ölçüde iyileştirildiğini gösterdiğini gösteriyor.
Her neyse, yine de, bir hatırlatma olarak, yalnızca PC ve Xbox Series’de beklenen bu Senua’s Saga: Hellblade 2 için herhangi bir çıkış tarihi bildirilmediğinden, elimize geçmeden önce sabırlı olmamız gerekecek.
Kaynak: WCCFTech