Starfield etkileyici bir başlangıç yaptı. 6 Eylül’de erken erişim’den çıkan oyun büyük heyecan yarattı. Bethesda Studios’un bu başarıyı kutlamasının zamanı gelmiş olmalı!
Starfield’ın geliştirilmesi beklenmedik bir sonuç değildi. Oyun zaten harika bir başlangıç yaptı ve resmi çıkış tarihi öncesinde çok fazla heyecan yapmıştı. Bethesda geleneği gibi oyunun hala geliştirme aşamasında olduğundan ve hatalarla dolu olabileceğinden endişeliydik. Ancak Ağustos ayındaki ilk yorumlar oldukça tatmin ediciydi. Oyun mükemmel bir şekilde oynanabilir ve kalan birkaç hata neredeyse önemsizdir ve oyunu olumsuz yönde etkilemiyor gibi görünüyor.
Başarılı bir kalkış
Oyun, 7 Eylül sabahı itibarıyla 6 milyondan fazla kopya sattı. Bu önemli başarı, resmi duyurunun Starfield’ın resmi X.com (daha önceki adıyla Twitter) hesabından gelmesiyle gerçekleşti. Dahası, bu kilometre taşı sadece 24 saat içinde aşıldı, ki bu gerçekten etkileyici bir başarıdır. Phil Spencer (Microsoft Gaming CEO’su), Steam’de 250.000’den fazla oyuncuyla birlikte aynı anda bir milyon oyuncunun oyunu oynadığını duyurarak bu heyecanı daha da artırdı.
Oyun, 24 saat içinde 750 milyon dolar gelir elde eden Fallout 4’ü (10 Kasım 2015’te piyasaya sürüldüğünde 12 milyon kopya satılmıştı) henüz geçememiş olsa da, bu başarı kesinlikle göz ardı edilemez. Ayrıca, Starfield hala 48 saat içinde 1 milyondan fazla kopya satan Fallout 76’nın lansmanını geride bırakmış durumda.
Bu başarı, kısmen Starfield’ın Bethesda’nın ilk Xbox birinci parti oyunu olmasına da bağlanabilir. Oyunun Xbox Game Pass üzerinden lansmandan itibaren erişilebilir olması, pek çok konsol oyuncusunun ilgisini çekti. Bethesda’nın sanal uzay macerasının etrafında büyük bir topluluk oluşturmayı başardığı açıkça görülüyor.
Kaynak: Windows Central, Gameblog, Jeux Actu