Resmi olarak 6 Eylül tarihinde piyasaya sürülmesi planlansa da, bazı şanslı bireyler oyunu erken deneme fırsatı buldular. Bu kişilerin çoğu gizlilik sözleşmelerine sadık kalmış olsalar da, sessizliklerini bozarak oyunun nispeten hatasız bir izlenim bıraktığını ifade etmekten çekinmediler.
“Houston, (çok) fazla sorunumuz yok”
Bethesda oyunları söz konusu olduğunda mutlu bir düşünce olabilir: Bir sonraki sürüm bazı hatalar içerecek mi? Stüdyo yıllar geçtikçe bu alanda adından söz ettiriyor, buna hiç şüphe yok. Ancak birkaç gün önce Altın statüsüne yükselen Starfield için durum çok farklı; Bu aslında oyun geliştirme sürecinin tamamlandığı ve son rötuşların yapıldığı anlamına geliyor.
En azından ambargo uygulanan gazeteci Tyler McVicker’dan gelen ilk bilgi buydu. Ancak Microsoft’un 2021 yılında satın aldığı stüdyo, stüdyonun sonuçlarını ifşa ederken oldukça heyecanlıydı. Oyunun on beş saatlik oynanış sonrasında hemen hiç hata içermediğini belirttiler.
© Bethesda Softworks |
İçeriden bilgi sahibi olan Tom Henderson da, Starfield’ı deneyimlemiş beş güvenilir kaynakla görüşerek raporlarını oluşturdu. Bu kaynaklar, Bethesda’nın muazzam galaksisinde on saatten fazla süre geçirmiş olmalarına rağmen, bildirecekleri hataların son derece az olduğunu dile getirdiler.
Bethesda ve Microsoft için sorunsuz bir kalkış mı?
Ne olursa olsun, bu ilk sonuçlar hem Bethesda hem de Microsoft için cesaret verici ve olumlu haberler olarak karşılanabilir. Bir süredir kitleleri etkileme çabası içinde olan Xbox için Starfield’ın başarısı büyük önem taşıyor; çünkü son zamanlarda çıkan özel oyunlar halk tarafından pek hoş karşılanmıyor.
Bu bağlamda, Bethesda’nın hatalı oyunlarla anıldığı bir gerçek olmasına rağmen, omuzlarında yine de sağlam bir yük taşıyorlar Ancak stüdyo iddialı ve başarılı bir deneyim sunmaya hazır görünüyor. İlk keşfedilen hataların çoğu, geleneksel birinci gün yaması yayınlandığında kesinlikle düzeltilecektir.
Ayrıca oyunu daha önce oynamış kişilerden sızıntı ve yorum hakkında geri bildirim aldık; Bunun güzel bir deneyim olduğu ve nispeten az sayıda kusurun olduğu yönünde benzer görüşler var. ununla birlikte, Starfield’ın bazı bölümlerinin ve öğelerinin geçmişten gelmiş gibi görünmesi (bu projenin Bethesda tarafından yaklaşık yirmi yıldır geliştirildiğini unutmayın) bazı endişelere neden oluyor.
Ancak Starfield’ın PC (ancak DLSS desteği olmadan) ve Xbox Series XS (ancak saniyede 30 kareyle sınırlı) için 6 Eylül’de piyasaya sürülmesi planlanıyor. Premium Edition’ı satın alanlar için 1 Eylül’de beş günlük erken erişim fırsatı sunulacak.Dolayısıyla çok yakında tüm bunları fazla beklemeye gerek kalmadan deneyimleme fırsatına sahip olacağız. Umarım sizinle uzayda buluşuruz!
Kaynak: Insider Gaming