Arkadaşlar, nihayet beklediğimiz haber geldi! The Witcher 4, 2024 Game Awards’ta coşkulu bir şekilde tanıtıldı ve CD Projekt RED’den bazı heyecan verici detaylar öğrendik. Oyunun yönetmeni Sebastian Kalemba ve yapımcı Gosia Mitrega, Skill Up ile yaptıkları röportajda bize oyun hakkında bilmemiz gereken her şeyi anlattılar. Bu yeni saga başlangıcında, özellikle oyunun “devasa” oynanış süresi dikkat çekiyor.
The Witcher 4: Devasa ama kalite öncelikli bir deneyim mi?
Hepimiz biliyoruz ki, The Witcher 3 ve Cyberpunk 2077 ile CD Projekt RED, bize geniş açık dünyalarda harika hikayeler sunmuştu. Ama bu, her şeyi abartmak anlamına gelmiyordu. Kalemba ve Mitrega’ya göre, The Witcher 4’te de benzer bir yaklaşım var. “Oyunun haritası, The Witcher 3’ünkine benzer büyüklükte olacak, ama bu birebir aynı olmayacak. Rakamlara takılmak istemiyoruz, anlıyorsunuz değil mi?” diyorlar.
Oynanış süresi konusunda da The Witcher 4, serinin üçüncü oyununa yakın bir uzunlukta bekleniyor. Ana ve yan görevler de önceki oyuna benzer sayıda olacak gibi duruyor. “Ama merak etmeyin, bu oyun şimdiye kadar yaptığımız her şeyden daha büyük olacak, tıpkı hedeflerimiz gibi. Her şeyden önce, inanılmaz tatmin edici bir deneyim sunmak istiyoruz. Bu yüzden, nicelikten çok niteliğe odaklanıyoruz,” diyor Kalemba ve Mitrega, böylece biz oyuncuların beklentilerini şekillendiriyorlar.
Sonuç olarak, The Witcher 4 hem görsel olarak daha etkileyici, hem de daha iddialı bir deneyim sunmayı vaat ediyor. Ama oynanış süresi önceki oyunla kıyaslandığında oldukça yakın olacak. Bu kötü bir şey değil tabii; The Witcher 3 zaten keşfedilecek onlarca saatlik içerik sunuyordu. Yine de, CD Projekt RED’in bu efsanevi seriye yakışır bir devam oyunu yapacağını ve iddialı hedeflerine ulaşacağını görmek için sabırlı olmamız gerekecek.
Geçen ay, The Witcher 4’ün tam üretim aşamasına geçtiği açıklandı, bu da oyunun PC ve konsollar için çıkışının birkaç yılı bulabileceğini gösteriyor.