Ubisoft San Francisco’nun uzun zamandır heyecanla beklenen oyunu XDefiant’ın geliştirilme süreci nihayete eriyor. Oyunun baş yapımcısı Mark Rubin, son günlerde yapılan bazı cesaret verici açıklamalarla dikkatleri üzerine çekti. Tüm bu gelişmeler, 19-21 Nisan tarihleri arasında yapılan son sunucu test oturumunun ardından yaşandı. Bir oyunun tamamlanmak üzere olduğunu bilmek, her zaman heyecan verici bir haberdir, özellikle de bekleyen bir oyuncuysanız.
XDefiant yakında çıkacak
XDefiant’ın çıkış tarihinin “çok yakında” açıklanması bekleniyor. Bu test oturumu, oyunun büyük ölçekli sunucularının istikrarını ve verimliliğini değerlendirmek açısından son derece önemliydi. Sonuçlar genel olarak olumluydu, ancak Rubin hala tamamlanması gereken birkaç ince ayar olduğunu kabul etti. Rubin, bu ayarlamaların hızla tamamlanması gerektiğini belirtti, hatta henüz tamamlanmadıysa bile.
Rubin ayrıca oyunun eski ve yeni ağ altyapılarını karşılaştırmak için müzikal bir metafor kullandı. Bunu “biraz hırpalanmış ama düzgün akort edilmiş eski bir gitardan” yeniden akort edilmesi gereken “yeni bir gitara” benzetti. Test oturumunda üç ana sorun tespit edildi: Gecikme sorunlarını daha da kötüleştirebilecek Delta-01 hataları, sağlık çubuklarının geç güncellenmesi ve “yeterince agresif olmayan” bir eşleştirme sistemi. Bu durum bazı oyuncular için istenenden daha yüksek tepki sürelerine neden oldu.
— Mark Rubin (@PixelsofMark) April 26, 2024
Ancak Rubin, bu sorunların testlerin son gününde büyük ölçüde çözüldüğünü belirtti. Geliştirme ekibi, oyunun lansmanından önce ve sonra daha fazla iyileştirme yapmayı planlıyor. Xbox Series X/S, PS5 ve PC için geliştirilmekte olan XDefiant, 2021’de duyurulduğundan bu yana birkaç kez ertelendi. Bu gecikmeler kısmen, Call of Duty ile rekabet etmek için yapılan amansız bir arayıştan ve oyunun istikrarını tehlikeye atan gereksiz görülen özelliklerin eklenmesinden kaynaklanıyor.