Bir dizi ertelemenin ardından, oynaması ücretsiz XDefiant oyununun 21 Mayıs’ta piyasaya sürülmesi planlanıyor. Oyunu önceden izleme fırsatı bulanlar olumlu duygular ifade ederken, diğerleri yeni birinci şahıs nişancı (FPS) oyununun geliştirme sürecinde önemli bir hedef olarak belirlenen Call of Duty’ye benzeyeceğine dair endişelerini dile getirdi. Ancak durumun böyle olmadığı görülüyor.
XDefiant’ta farklı deneyimler
Ubisoft, XDefiant’taki eşleştirme sistemiyle ilgili olarak resmi bir basın açıklaması yaptı. Call of Duty serisinden farklı olarak, bu ücretsiz birinci şahıs nişancı oyunu, daha geleneksel oyun modlarında beceri tabanlı eşleştirme (SBMM) kullanmayacak. Şirketin bu kararı, oyunculara daha rahatlatıcı ve eğlenceli bir deneyim sunma amacını yansıtmaktadır.
“SBMM’nin olmamasının uzun vadeli oyun deneyimi için temel olduğuna inanıyoruz. Dürüst olmak gerekirse, SBMM her rastgele maçın tekrarlayıcı ve bir sıralı maç kadar stresli olduğu anlamına gelir. Casual oyun modlarının eğlenmek için orada olması gerektiğine inanıyoruz. Eğer rekabetçi maçlar istiyorsanız, sıralı mod sizin için var,” diye açıklıyor Ubisoft, XDefiant’taki eşleştirme sistemine ilişkin vizyonunu.
Önceden düşünülmüş bir çöpçatanlık
XDefiant’ın gündelik modunda kullanılan seviye bazlı araştırmanın aksine, oyun çok oyunculu birinci şahıs nişancı oyunlarında yaygın olarak gözlemlenen kriterlere öncelik verecektir. Bunlar arasında coğrafi konum, gecikme süresi, kaçınılması gereken oyuncuların listesi, grup büyüklüğü, kullanılan kontrollerin türü ve platform yer almaktadır. Sonuç olarak, bu araştırma kontrolör/konsol oyuncularını bir arada gruplama eğiliminde olacaktır.
Aynı durum klavye, fare ve PC oyuncuları için de geçerlidir. Aynı seçim kriterleri, SBMM’yi uygulamak için kullanılan rütbe puanlarının ek olarak dikkate alınmasıyla dereceli modda da kullanılmaktadır.
Sıradan modda bile, lobi dolduğunda XDefiant doğal olarak takımları dengeleyecektir. Bu, tüm katılımcılar için adil ve keyifli bir deneyim sağlamak içindir. Benzer şekilde, lobi maçlar arasında kalıcı kalacaktır. Oyuncular devam etmekte olan oyunu sonlandırmadıkları sürece, varsayılan olarak devam edecektir. Son olarak, Sınıflandırılmış gibi belirli modlar, kullanılan kontrol türünü “kilitleyecektir”. Dereceli modda klavye-fare kombinasyonuyla bir arama başlatılması durumunda, oyun yalnızca aynı donanımı kullanan oyuncuları tanımlayacaktır.
Ayrıca, bir maç sırasında joystick’e geçmek ya da tam tersini yapmak mümkün olmayacaktır. Bu, eşleştirme sisteminin yanlış yönlendirilmesini önlemek içindir.
Görünüşe göre Ubisoft, muhtemelen Rainbow Six Siege ile yaşadığı deneyimin bir sonucu olarak bu konuyu ayrıntılı bir şekilde değerlendirdi. XDefiant’ın geri kalanının da aynı şekilde güven verici olup olmayacağını göreceğiz. Nihai karar 21 Mayıs’ta açıklanacak.