Unreal Engine 5’in etkileyici yeteneklerini sergilemek için GDC 2023’te bir ana demo düzenlendi. Çarpıcı teknoloji demolarından gerçekçi MetaHuman yüz animasyonlarına ve kapsamlı bir Fortnite oluşturma aracına kadar, işte konferansın öne çıkan özellikleri.
İçindekiler
Teknik tanıtım
State of Unreal etkinliğinin bir parçası olarak Epic Games, gelecek vaat eden motorunun 5.2 sürümünü sundu. Bu son sürümdeki önemli yeni özellikler, prosedür üretim araçları yer alıyor. Adından da anlaşılacağı gibi, bu araçlar, çevrenizden ilham alan peyzaj öğelerini yöntemsel olarak oluşturmanıza olanak tanıyor.
Epic Games, amacını daha iyi açıklamak için bize yoğun, güneşli bir ormanda bir teknoloji demosu verdi. Bu, retinalarımızı güzelleştirmek ve Unreal Engine 5’in diğer iki temel unsuru olan Lumen ve Nanite’ın yeteneklerini vurgulamak için bir fırsattı.
Unreal Engine 5.2’nin erken bir önizlemesi, hevesli sanatçıların bu umut verici güncellemenin neler getireceğini kendi gözleriyle görmeleri için mevcut. Bu yıl çıkması beklenen Lords of the Fallen daha ürkütücü ama bir o kadar da güzel ve etkileyici bir teknik gösteri ile sahne alma şansı yakaladı.
Yüz animasyonları yeni bir görünüm kazanıyor
Açılış konuşmasının ikinci önemli yönü, Epic Games’in etkileyici yüz işleme aracı MetaHuman’ın yüz animasyonlarıydı. Ayrıca, yalnızca bir telefonun kamerasını kullanarak tamamen animasyonlu yüzler oluşturmak amacıyla Animator adlı bir güncelleme aldı. Animatörün bu yaz sonunda piyasaya çıkması bekleniyor.
Yukarıdaki videoda görebileceğiniz bu yeni özelliğin canlı bir demosu vardı. Epic Games ayrıca Senua’s Saga: Hellblade II ile bize hava atmak ve ağzımızı sulandırmak için ortaklarından birini Ninja Theory biçiminde geri getirme fırsatını da değerlendirdi.
Bu nedenle, MetaHuman ve Unreal Engine 5’in birleşimi, yarının video oyunlarında gerçekten çarpıcı yüz animasyonları sunmayı vaat ediyor. Bunun bir cep telefonu kamerasıyla bile mümkün olması, daha küçük bütçeli stüdyolar için bile yeni olanaklar sunuyor.
Fortnite’ta yaratmanın gücü
Epic Games’in yapması gerektiği gibi, biraz Fortnite olmadan onların adına bir sunum yapılamazdı. Bu nedenle Unreal State, Amerikan devinin altın yumurtlayan battle royale’i Unreal Editor 2.0’ın sunumuna sahne oldu.
Bu düzenleyici, tomurcuklanan geliştiriciler için çeşitli araçlar sunacak. İkincisinin tam bir sunumu, oyunun renkli karakterlerinin nasıl çok daha karanlık ve daha gerçekçi ortamlara dönüştüğünü görmemizi sağladı.
Epic Games, Fortnite geliştiricilerine yayıncı tarafından elde edilen gelirin yüzde 40’ını ödeyen bir süreç olan Creator Economy 2.0’ı duyurma fırsatını da yakaladı. Epic Games, kendisini bir paketlenmiş içerik üreticisi olarak görüyor (dedikleri gibi, küçük bir kazanç değil).
Tüm varlıkları bir araya getirecek bir marka
Gelirden bahsetmişken Epic Games, Unreal Engine’e adanmış tüm çevrimiçi varlık pazarlarının birleştirildiğini duyurdu. Quixel Bridge, ArtStation ve Sketchfab, bu yıl içinde Fab markası altında birleştirilecek.
© Epic Games |
Bu yeni çevrimiçi pazarın alfa sürümü artık Fortnite’ın Unreal Editor’ında mevcut, böylece geliştiricilerin ellerinde birkaç oyuncak olabilir.
Motorun görünen kısmı
İşte unutulmaması gereken Unreal Engine 5 açılış konuşmasının temel unsurları. İki saatten kısa süren açılış konuşmasının tamamını aşağıdaki tekrardan izleyebilirsiniz.
En azından Unreal Engine 5’in ve onu çevreleyen teknolojilerin katkılarının oldukça umut verici olduğunu söyleyebiliriz. Ve gelecek oyunların zaten onları kullandığını görmek biraz güven verici. Makinelerimizin motorun potansiyelinden tam olarak yararlandığını görene kadar kesinlikle sabırlı olmamız gerekse bile.
Kaynak: Unreal Engine