PlayStation oyuncularının gönlünde taht kuran Until Dawn, neredeyse on yıl sonra bile etkisini sürdürüyor. Bu başarının ardından Sony, bu korku temalı hikaye odaklı oyununun üzerine biraz daha eğilmeye karar verdi. İkinci bir oyun yerine, Japon yayıncı bu yıl içerisinde bir remaster—hatta bir remake—çıkarmayı planlıyor. Bu proje, Ballistic Moon stüdyosuna emanet edildi ve ardından Annabelle 2 ve Shazam filmlerinden tanıdığımız David F. Sandberg’in yönetiminde bir film uyarlaması da gelecek. Beklentiler doğrultusunda PlayStation, oyunun çıkış tarihini duyurdu ve Ballistic Moon’un harcadığı emeği gözler önüne seren bir karşılaştırma videosu da yayınladı.
Until Dawn için nihayet bir çıkış tarihi verildi
Takvimlerinizi işaretleyin; Until Dawn, yenilenmiş ve daha şık haliyle 4 Ekim 2024’te PS5 ve PC için geri dönüyor. Bu taze dokunuş, oyunun bir dönemi şekillendiren başarısına rağmen zamanla eskimiş bazı yönlerini düzeltmeyi amaçlıyor. Ballistic Moon, orijinal versiyondaki en büyük kusurları ele almak için kolları sıvadı. Ancak merak etmeyin, hikayede herhangi bir değişiklik olmayacak; İngiliz stüdyo, Until Dawn’un olaylarının hiçbir şekilde değiştirilmediğini net bir şekilde belirtti. Bunun yerine, Supermassive Games’ten devralınan bu bayrak, sinematografik bir güncellemeyle taşınıyor. Amaç belli: oyunculara görsel anlatımda daha fazla özen göstererek daha samimi bir deneyim sunmak.
Remake |
Until Dawn Remake, Unreal Engine 5 ile baştan aşağı yeniden inşa edildi. Karakterler, çevreler, nesneler, görsel efektler ve animasyonlar tamamen yenilendi. Ballistic Moon, ışıklandırma konusunda özellikle titiz davrandı ve motorun sunduğu tüm olanaklardan yararlandı; yani bolca raytracing göreceğiz, bu da “daha atmosferik ve modern bir korku deneyimi” vaat ediyor. Kamera açısından da değişiklikler yapıldı. Until Dawn Remake, orijinal oyunun sinematografik yapısına ek olarak modern bir üçüncü şahıs kamerası ile bizlere yeni perspektifler sunmayı hedefliyor. Yaratıcı yönetmen Neil McEwan, “Kameranın esnekliği, önemli anlara odaklanmamıza ve hikayeyi karakterlere daha yakın bir açıdan anlatmamıza olanak tanıyor,” diyor.
Programdaki bazı yeni özellikler
Stüdyo, Unreal Engine 5’i kullanarak daha fazla görsel detay eklemeyi de ihmal etmedi. Karakterlerin yaraları daha belirgin hale gelirken, ölümleri de bu özel yapım için yeniden tasarlandı. Ballistic Moon, hikayede büyük değişiklikler yapmayacak olsa da, özellikle prolog kısmında birkaç düzenleme yapacak. Bu sayede oyun temposu iyileştirilecek ve Washington ailesi ekranda biraz daha fazla yer bulacak.
Bunun yanı sıra bazı sahneler yeniden çerçevelenecek ve stüdyo, o meşhur şakanın duygusal etkisini artırmak için biraz daha derinlik katmaya çalışacak. Oyuna birkaç yeni toplanabilir eşya eklendi; bunlar arasında yepyeni bir totem türü olan Açlık Totemleri de yer alıyor. Stüdyo, bu totemlerin oyunun dünyasını derinleştiren farklı bir bakış açısı sunacağını belirtiyor. Yapılan işi en iyi görmek için ise bir karşılaştırma videosundan daha iyisi olabilir mi?