© Steam |
Valve, Steam platformunda oyun ve ek içerik satışı için taban fiyat açıkladı. Bu taban fiyat, ABD dolarına dayalı olarak hesaplanmış olup, diğer para birimleri için dalgalanabilirlik gösterebilir. Ancak bu taban fiyatın duyurulması, yalnızca belirli oyunların artık daha yüksek fiyatla satılacağı anlamına gelmiyor.
Eşik değerleri karşılamayan geliştiriciler, bu gereksinimleri sağlamadan önce oyunlarının Steam mağazasından kaldırılma riski ile karşı karşıya kalacaklar.
Ne değişecek?
Steam, oyun yayınlamak isteyen geliştiricilere yönelik fiyatlandırma gereksinimlerini kısa bir süre önce güncelledi. Platformun resmi web sitesinde yayımlanan bir bildiriye göre, artık tüm oyunlar 0,99 $ veya buna eşdeğer bir fiyatla satılmalı ve işlemler (örneğin indirimler durumunda) 0,49 $ veya daha düşük bir fiyata gerçekleştirilemez.
Amerika Birleşik Devletleri merkezli geliştiriciler için durum endişe verici değil gibi görünse de, diğer ülkelerde belirlenen fiyatlar, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle istemeden minimum eşiğin altına düşebilir. Bu gibi durumlarla başa çıkmak için yapılması gereken oldukça basittir: Fiyat düzeltilene kadar ilgili bölgede oyun satın alınamaz hale gelir.
Pratikte, büyük bütçeli ve triple-A oyunlar üreten stüdyoların endişelenmesine gerek yok gibi görünüyor. Çünkü bundan böyle DLC’leri bu fiyatın altında satamasa bile, dalgalanan döviz kurları bile bu eşiğin altına düşmelerine yol açmayacaktır. Ancak bağımsız oyun geliştiricileri için durum biraz daha karmaşık olabilir. Bu yeni fiyatlandırma formülü altında Bundle’ların hala geçerli olup olmayacağı belirsizliğini koruyor. Dahası, bu değişiklik mikro işlemlere dayalı ücretsiz oyunları da önemli ölçüde etkileyebilir.
Son olarak, Valve’ın bildirisinde, platformda geleceği belirsiz olan oynaması ücretsiz oyunlardan hiç bahsedilmediğini de belirtmek gerekir.
Neden böyle bir değişiklik yapıldı?
Ekim ayındaki geliştirmeyle birlikte Valve daha esnek bir yaklaşım benimsedi ve geliştiricilere fiyatlarını farklı para birimlerine göre ayarlamaları için önerilerde bulundu. Ancak şirketin de kabul ettiği üzere bazı ülkelerdeki yüksek enflasyon nedeniyle bu tavsiyeler zaten yetersiz kalabiliyor. Ayrıca bu tavsiyeler bağlayıcı bir düzenlemeyi temsil etmiyordu ve geliştiricilere bırakılmıştı. Bu durum oyunlarda coğrafi bölgeye göre önemli fiyat farklılıklarına yol açmıştır.
Türkiye gibi bazı ülkelerdeki döviz kurundan yararlanmak isteyen bazı kullanıcıların yer değiştirerek bu avantajdan yararlandıklarını da unutmamak gerekir. Valve, minimum dolar fiyatı belirleyerek bu tür sorunları önlemek için adımlar attı. Ancak, bu önlem yalnızca küçük ölçekteki oyunlar ve ek içerikler için geçerlidir.